Novice

ODNOSI Z JAVNOSTMI V ČASU DIGITALNE DOBE

Igor Vlačič: "Odnosi z javnostmi so danes postali brutalna tekma."

 

Nekoč si lahko preštel orodja za oglaševanje na prstih ene roke. Bili so oglasi na televiziji, radiu, časopisih, letakih,…in so še. Le da so tu še oglasi na spletnih straneh, socialnih omrežjih, preko elektronske pošte, ob spletnih iskalnikih, tu so še blogerji, vlogerji…Tako kot se je spremenila tehnologija, tako so se spremenili odnosi z javnostmi (angl. public relations, PR). Kar je ostalo nespremenjeno so odnosi z javnostmi.

Če smo nekoč imeli na razpolago le nekaj medijev, ki so nas informirali, imamo danes pravo poplavo informacij. Razcvetela so se družbena omrežja in drugi kanali, pomembno vlogo so prevzeli blogerji, vlogerji in drugi vplivneži.  Prav zaradi tega, kot pravi Igor Vlačič, sokreator več političnih in marketinških kampanj, je: »pomembno, da smo slišni, vidni, da prepričamo. Lahko rečem, da so odnosi z javnostmi danes postali brutalna tekma. Ni več dovolj, da napišemo sporočilo za javnost in jo skomuniciramo preko adreme in ostalih komunikacijskih kanalov ampak novico moramo toliko časa oblikovati, da dobi svoj smisel.«

 

PR foto

Slika: Igor Vlačič med delavnico, ki jo je organiziral Univerzitetni inkubator Primorske

 

Na dogodku, ki ga je organiziral Univerzitetni inkubator Primorske v sodelovanju z Agencijo SPIRIT, je Vlačič poudaril, da »moramo vedeti kakšen je cilj, ki ga želimo doseči. Ali je to prepričevanje ali kaj drugega. Predvsem v politiki potrebujemo za večjo učinkovitost provokacijo, spodbuditev čustvenega stanja nad katerim imamo kontrolo in da pripeljemo ljudi do točke, ko bodo rekli, da ni vse slabo ampak tudi pozitivno. Pomembno je, da skomuniciramo tisto kar je dobro.«  

 

Igor Vlacic majhna

Igor Vlačič: »Marketing in pr se danes mešata. Nista več dve različni disciplini.«

 

Oseba zadolžena za odnose z javnostmi, dodaja Vlačič, mora biti vešča v upravljanja socialnih in drugih omrežij: »Voditi profil na družabnih omrežjih, urejati spletno stran, poznati mora veščine digitalnega marketinga, pošiljati novičnik,... Tradicionalen način, ki zajema izjave za javnost, organizacijo tiskovnih konferenc, objave v klasičnih medijih, pošiljanje preko novinarske adreme,…nima več efekta.«

Za razvoj in uspešno izvajanje poslovne strategije so odnosi z javnostmi ključni. V času digitalne dobe je ključna zgodba, ki se jo permamentno plasira preko različnih komunikacijskih kanalov različnim naslovnikom.Tako kot je v podjetništvu potrebno spremljati trende in se prilagoditi povpraševanju in potrebam kupcev ter se priučiti novih prijemov, tako je pri odnosih z javnostmi.