Novice

Novice

Prodaja poslovnih prostorov (drugi oklic)

UIP Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske d.o.o. Centro univeritario per lo sviluppo e incubatore universitario del Litorale, S.r.l., vabi vse zainteresirane k oddaji ponudbe za nakup poslovnih prostorov na Ferrarski ulici 8 v Kopru (središče Ogrlica). Rok za oddajo ponudbe in plačilo varščine je 9. 6. 2020 do 24:00 ure. Prodajajo se vsi poslovni prostori hkrati.

Več informacij si preberite v pripetem dokumentu.

Datoteke:
Oklic javne dražbe

Prodaja poslovnih prostorov

UIP Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske d.o.o. Centro univeritario per lo sviluppo e incubatore universitario del Litorale, S.r.l., vabi vse zainteresirane k oddaji ponudbe za nakup poslovnih prostorov na Ferrarski ulici 8 v Kopru (središče Ogrlica). Rok za oddajo ponudbe in plačilo varščine je 5. 5. 2020 do 24:00 ure. Prodajajo se vsi poslovni prostori hkrati.

Več informacij si preberite v pripetem dokumentu.

Datoteke:
Oklic javne dražbe

»EKOSOP 2020« NATEČAJ ZA NAJBOLJ INOVATIVNO PODJETNIŠKO IDEJO S PODROČJA ZELENEGA IN SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA

 

 

EKOSOP logotip image.png

 

MGRT logotip

UIP logotip

 

UIP Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske  v sodelovanju s partnerji Operacije »EKOSOP ISTRA - Spodbujanje zelenega in socialnega podjetništva, tržnega povezovanja lokalnih ekoloških proizvajalcev ter trajnostne lokalne samooskrbe« LAS Istre razpisuje natečaj za izbor najbolj inovativne podjetniške ideje na področju zelenega in socialnega podjetništva. V okviru natečaja želimo pritegniti čim več mladih in ostalih podjetniških skupin, ki bodo sodelovale z lastno inovativno idejo ter s tem prispevale h kvalitetnejšemu okolju obalnih občin Koper, Izola, Piran in Ankaran. Organizator natečaja objavlja v letu 2020 prednostne tematike, kjer se lahko podjetniške skupine tudi prijavijo in sicer: 

  • trajnostna lokalna samooskrba
  • ekološko kmetijstvo oz. pridelava in predelava hrane
  • eko turizem, socialni turizem  in druge trajnostne oblike turizma
  • kulturna in naravna dediščina
  • trajnostna mobilnost, zelena energija, ponovna uporaba

Natečaj EKOSOP 2020 je odprt od 2.3.2020 do 15.05.2020. Vaše izkaz interesa za sodelovanje na natečaju izkažete z izpolnjeno prijavnico, ki je dosegljiva na spletnem mestu http://www.uip.si/ekosop-2020 . Dodatne informacije pa so na voljo na e-naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.  ali na mobilni št. 040/170 199. 

V okviru natečaja bo potekal podjetniški informativni dan v prostorih UIP n naslovu Čevljarska 27, 6000 Koper.  

Prijavitelji na natečaj bodo v obdobju od 1.5.2020 naprej pridobili možnost brezplačne udeležbe na podjetniških delavnicah in mentorskem programu, ki ga bo zagotovil organizator natečaja UIP v sodelovanju s partnerji operacije EKOSOP ISTRA. Organizator UIP bo  za najbolj inovativne rešitve in izdelane poslovne modele podelil posebne nagrade.

UIP

Organizator natečaja

 

Datoteke:

PRIJAVNI OBRAZEC EKOSOP

PRAVILNIK NATEČAJA EKOSOP ISTRA

PODJETNA PRIMORSKA  2019 
ROK ZA PRIJAVO V KATEGORIJI START-UP NAVIGATOR JE 10.11.2019

Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske z natečajem za najboljšo podjetniško idejo “Podjetna Primorska 2019” že 13. leto zapovrstjo odpira svoja vrata vsem podjetnim posameznikom in skupinam, ki želijo uresničiti svoje podjetniške ideje in se podati v podjetniške vode.

Natečaj

"START-UP ACCELERATOR NAVIGATOR", ki je namenjen izkušenim posameznikom ali ekipam, pri čemer je pogoj, da podjetje, ki ga prijavljajo na natečaj, ni starejše od treh let na dan objave razpisa.

Cilji natečaja

 

  • Spodbujanje podjetništva, podjetniške kulture in inovativnosti v podjetništvu med študenti, raziskovalci, pedagoškimi delavci ter neizkušenimi ali izkušenimi podjetniki.
  • Identifikacija najboljše podjetniške ideje in posledično ekipe z namenom olajšanja podjetniških začetkov ter možnosti ustvarjanja novih zaposlitvenih možnosti v regiji.
  • Povezovanje gospodarstva v regiji s perspektivnimi kadri (akademska sfera in širše), ki imajo dobre poslovne ideje in rešitve.
  • Komercializacija znanja, nastanek novih inovativnih in na lastnem znanju temelječih start-up in spin-off podjetij ter ustvarjanje povezav med potencialnimi podjetniki in drugimi deležniki v okolju.

 

Novosti letošnjega natečaja

 

  • Izvedba prilagojenega programa za finaliste v kategoriji »START-UP NAVIGATOR«, kjer bo ob zaključku natečaja organizirana predstavitev pred investitorji
  • Pretekli zmagovalci v katerikoli od kategorij natečaja v zadnjih 3 (treh) letih po tem pravilniku niso upravičeni do prijave na natečaj.
  • Okrepljeno sodelovanje z lokalnimi skupnostmi, ki so ponovno prepoznale pomen sodelovanja s podjetniškim podpornim okoljem.
  • Posebna nagrada podjetja Dinit Card Services za najbolj inovativno tehnološko rešitev

 

Potek natečaja

 

  • Po pregledu prijavnih obrazcev s strani komisije, bodo prijavitelji povabljeni na predstavitve pred komisijo. V sredini meseca novembra 2019 je predvidena objava vseh finalistov.
  • Aktivnosti natečaja bodo potekale predvidoma do konca leta 2019, saj bodo poleg tematskih delavnic, ki so pomembne za razumevanje posameznih vsebinskih sklopov poslovnega modela, na inkubatorju organizirali tudi dogodke v sodelovanju z gospodarstveniki iz regije, poleg tega pa bodo delo namenjeno izključno delu ustreznih mentorjev s prijavljenimi ekipami, ki bodo izbrane med finaliste.
  • V začetku decembra bodo finalisti morali oddati končne poslovne modele in podjetniško idejo predstaviti pred komisijo. Natečaj se bo zaključil predvidoma v sredini meseca decembra 2019, ko bodo na zaključnem dogodku natečaja podeljene nagrade za najboljše podjetniške ideje.
  • Delavnice bodo potekale na različnih lokacijah. Vsi finalisti bodo o programu, lokaciji in terminu izvedbe obveščeni preko elektronskih medijev.

 

 

 

ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU Dr. Urška Ćeklić: »Zagotovite si vsaj 150 min zmerne vadbe tedensko.«

Miselnost, da je telesna aktivnost po službi dovolj za zdrav življenjski slog je napačna in vodi v številne zdravstvene težave. Delodajalec lahko z raznimi ukrepi veliko pripomore k zdravemu načinu življenja svojih zaposlenih. V službenem času lahko s hitrimi vajami poskrbimo za svoje zdravje.

Miselnost, da je telesna aktivnost po službi dovolj za zdrav življenjski slog je napačna in vodi v številne zdravstvene težave kot so debelost, diabetes, povišan krvni tlak in podobno. V novejšem obdobju večina ljudi veliko časa preživi v sedečem položaju tako doma, (sedenje pred TV, vožnja z avtom,…) kot tudi v službi (sedenje pred računalnikom, dolgo sedenje za pisalno mizo,…), zato so aktivni odmori zelo pomembni – še posebej odmori med daljšim sedenjem ali drugim prisiljenim položajem.

Delodajalci lahko zelo pozitivno vplivajo na zdrav življenjski slog zaposlenih

 

Na dogodku, ki ga je organiziral Univerzitetni inkubator Primorske v sodelovanju z Agencijo SPIRIT, je dr. Urška Ćeklić, asistentka na Univerzi na Primorskem na programu Aplikativna kineziologija poudarila, kako veliko lahko delodajalec pripomore k zdravju svojih zaposlenih z izboljšano organizacijo dela, s ponudbo zdrave hrane ter s spodbujanjem delavcev, da se udeležujejo zdravih aktivnosti. Kajti nemalokrat bi delodajalci z raznimi oblikami nagrajevanja zdravega življenjskega sloga svojih zaposlenih spodbudili večjo odzivnost delavcev.

slika1 

slika3slika3

Dr. Urška Ćeklić: »Hitre vaje med delovnim časom.«

Ker največ za svoje zdravje lahko naredimo sami nam je predavateljica Ćeklić demonstrirala nekaj hitrih razbremenitvenih vaj, ki jih lahko izvajamo brez potrebnih rekvizitov in kar v pisarni. Nikakor pa ne smemo pozabiti, da na naše počutje med delovnim časom zelo ugodno vpliva že nekajminutni sprehod po pisarni s kratkim oddihom na balkonu ali sprehod po stopnicah do toalete.

Za boljši razvoj in uspešnost podjetja je vlaganje v zdrav način življena zaposlenih dobra naložba, saj je zdrav in vesel delavec najboljši delavec in se zato tovrstna naložba dvakratno povrne.

Pripravila: Urška Klančar

 

 

ODNOSI Z JAVNOSTMI V ČASU DIGITALNE DOBE

Igor Vlačič: "Odnosi z javnostmi so danes postali brutalna tekma."

 

Nekoč si lahko preštel orodja za oglaševanje na prstih ene roke. Bili so oglasi na televiziji, radiu, časopisih, letakih,…in so še. Le da so tu še oglasi na spletnih straneh, socialnih omrežjih, preko elektronske pošte, ob spletnih iskalnikih, tu so še blogerji, vlogerji…Tako kot se je spremenila tehnologija, tako so se spremenili odnosi z javnostmi (angl. public relations, PR). Kar je ostalo nespremenjeno so odnosi z javnostmi.

Če smo nekoč imeli na razpolago le nekaj medijev, ki so nas informirali, imamo danes pravo poplavo informacij. Razcvetela so se družbena omrežja in drugi kanali, pomembno vlogo so prevzeli blogerji, vlogerji in drugi vplivneži.  Prav zaradi tega, kot pravi Igor Vlačič, sokreator več političnih in marketinških kampanj, je: »pomembno, da smo slišni, vidni, da prepričamo. Lahko rečem, da so odnosi z javnostmi danes postali brutalna tekma. Ni več dovolj, da napišemo sporočilo za javnost in jo skomuniciramo preko adreme in ostalih komunikacijskih kanalov ampak novico moramo toliko časa oblikovati, da dobi svoj smisel.«

 

PR foto

Slika: Igor Vlačič med delavnico, ki jo je organiziral Univerzitetni inkubator Primorske

 

Na dogodku, ki ga je organiziral Univerzitetni inkubator Primorske v sodelovanju z Agencijo SPIRIT, je Vlačič poudaril, da »moramo vedeti kakšen je cilj, ki ga želimo doseči. Ali je to prepričevanje ali kaj drugega. Predvsem v politiki potrebujemo za večjo učinkovitost provokacijo, spodbuditev čustvenega stanja nad katerim imamo kontrolo in da pripeljemo ljudi do točke, ko bodo rekli, da ni vse slabo ampak tudi pozitivno. Pomembno je, da skomuniciramo tisto kar je dobro.«  

 

Igor Vlacic majhna

Igor Vlačič: »Marketing in pr se danes mešata. Nista več dve različni disciplini.«

 

Oseba zadolžena za odnose z javnostmi, dodaja Vlačič, mora biti vešča v upravljanja socialnih in drugih omrežij: »Voditi profil na družabnih omrežjih, urejati spletno stran, poznati mora veščine digitalnega marketinga, pošiljati novičnik,... Tradicionalen način, ki zajema izjave za javnost, organizacijo tiskovnih konferenc, objave v klasičnih medijih, pošiljanje preko novinarske adreme,…nima več efekta.«

Za razvoj in uspešno izvajanje poslovne strategije so odnosi z javnostmi ključni. V času digitalne dobe je ključna zgodba, ki se jo permamentno plasira preko različnih komunikacijskih kanalov različnim naslovnikom.Tako kot je v podjetništvu potrebno spremljati trende in se prilagoditi povpraševanju in potrebam kupcev ter se priučiti novih prijemov, tako je pri odnosih z javnostmi.

 

»RAČUNOVODSKI PROGRAM ALI RAČUNOVODJA? TO JE ZDAJ VPRAŠANJE. UIP PA ODGOVARJA.«

Hiter tempo življenja od nas zahteva, da čim bolj optimalno organiziramo tako delovni kot prosti čas. Pri lažjemu jadranju skozi kaotične dneve so nam v veliko pomoč  razne aplikacije, računalniški programi s katerimi hitreje opravimo določeno storitev, hitre blagajne,...Našteti pripomočki digitalne dobe so vsekakor olajšali delo marsikomu, ostajajo pa storitve, kjer je človeški faktor ključnega pomena. To absolutno velja za računovodstvo.

Računovodstvo namreč ni le knjiženje faktur in izdelava letnih bilanc. Kot pravi Tatjana Magdalenić, davčna svetovalka iz podjetja BMD Optima d.o.o.: »Čeprav obstajajo dobri računovodski programi, ki omogočajo podjetniku enostavno vodenje podjetja od izdaje računov do oddaje bilanc, je dober računovodja boljša naložba. Poleg tega, da sledi zakonodaji, ki zna biti zelo zakomplicirana in se pogosto spreminja, je dober računovodja tisti, ki prvi ugotovi kaj napovedujejo poslovne številke, opozori na težave in predlaga najboljše možne rešitve. Dober računovodja v sodelovanju z davčnim svetovalcem zagotovi optimalno obdavčitev.«

 

tatjana 1

Slika: Tatjana Magdalenić: »Dober računovodja v sodelovanju z davčnim svetovalcem zagotovi optimalno obdavčitev.«

Kljub temu se številni odločijo, da bodo urejali papirje sami. »Prepričani so namreč, da imajo dovolj znanja in kompetenc, ter da se bodo tako izognili, po njihovem mnenju nepotrebnim stroškom, ki jih prinaša računovodski servis. Potem pa se zgodi, da ugotovijo, da temu ni tako. Velikokrat se je že zgodilo, da so potrkali na naša vrata, ko je bilo žal že prepozno in so zato morali plačati globo, ki bi se ji sicer lahko izognili.«

Urejeno  računovodstvo je temelj vsakega uspešnega podjetja.

Tatjana Magdalenić, ki se že 25 let ukvarja z davčnim svetovanjem, poudarja, da je pri ustanovitvi podjetja zelo pomembna izbira prave pravne statusne oblike: »Zaradi davčne optimizacije ali drugače povedano, da podjetnik plača čim manj davkov.«

 

Jure 1

Slika: Jure Džampo, Poslovne rešitve in trgovina POREGO

Na dogodku, ki ga je organiziral Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske v sodelovanju z Agencijo SPIRIT, je Jure Džampo, Poslovne rešitve in trgovina POREGO, izpostavil tudi najpogostejše napake, ki jih delajo nekateri podjetniki: »Pri d.o.o.-jih je to zmotno razmišljanje o razpolaganju z denarjem. Po principu: moj d.o.o., moj denar. Pogosto se meša pojma davčni zavezanec in zavezanec za d.d.v. ali se napačno tolmači stroške. Ne postavijo si vprašanja ali je potreben strošek za opravljanje pridobitne dejavnosti. In še bi lahko našteval.«

Računovodja vam bo prihranil veliko časa, skrbi in denarja.

Računovodja bo za vas izdelal finančne in stroškovne analize poslovanja vašega podjetja ali organizacije, naredil bilanco stanja, davčni obračun, vpis v poslovno knjigo, obračun plač vaših zaposlenih ter omogočil poslovanje skladno z zakonodajo.  

ODPIRAM PODJETJE. KATERO PRAVNO STATUSNO OBLIKO NAJ IZBEREM?

Marsikdo, ko odpira podjetje, ne ve katero pravno statusno obliko izbrati. Slišal je za s.p., kjer so minimalni stroški okrog 400,00 eur na mesec in za d.o.o. kjer pa moraš imeti ustanovni kapital, ki ima kar štiri številke. Start-up podjetnik nato naredi nekaj kalkulacij, pogleda stanje na bančnem računu, ki ni ravno bleščeče in se posledično odloči za s.p.. Zadovoljen in prepričan, da se je pravilno odločil, odkoraka podjetniških izzivom naproti. Ne ve pa, da ima še veliko drugih možnosti in da bi lahko bila izbira druge pravne statusne oblike dosti boljša in nenazadnje finančno ugodna izbira.

Z željo, da bi bilo več pravih odločitev kot pa kesanja, so se na Univerzitetnem razvojnem centru in inkubatorju Primorske (v nadaljevanju UIP) odločili za delavnico, kjer so predstavili pravne statusne oblike in ustanovitev Start-up podjetja. To so storili v sodelovanju z Agencijo SPIRIT in ostalimi  aktivnimi deležniki podjetniškega ekosistema – Primorsko gospodarsko zbornico (v nadaljevanju PGZ), SPOT točko in Središčem Rotunda.

 

Rakar 2

Slika: Robert Rakar, direktor Primorske gospodarske zbornice

Robert Rakar, direktor PGZ je o sodelovanju z UIP-om povedal: »Z UIP-om zelo dobro sodelujemo, zato se vedno  z veseljem odzovemo na povabilo. UIP igra namreč zelo pomembno vlogo v Fazi 1, to je podpora procesu poslovne ideje, v kateri ciljnim skupinam  pomagajo preveriti poslovno idejo ter narediti načrt njegove uresničitve, v Fazi 2 pa nastopimo mi iz PGZ-ja, ki pomagamo z informiranjem in svetovanjem pri predoru na tuje trge, pri ustanavljanju gospodarskih subjektov, promocijski dejavnosti, mednarodnem povezovanju, navezovanju stikov s partnerji doma in v tujini, ki jih PGZ omogoča samostojno ali s pomočjo drugih partnerjev, itd..«

 

Marija 1

Slika: Marija Rogan Šik, SPOT točka

Kot opažajo na SPOT točki v zadnjem letu in pol, se 80 odstotkov ljudi odloča za registracijo s.p.-ja, sledi mu d.o.o.. Da se lahko začne opravljati dejavnost mora biti statusno pravna oblika registrirana in vpisana v sodni register, s.p. pa v poslovni register.

Zakon o gospodarskih družbah navaja sicer več različnih pravnih oblik podjetij: družba z neomejeno odgovornostjo (d.n.o.), tiha družba (t.d.), komanditna družba (k.d.), delniška družba (d.d.), komanditna delniška družba, družba z omejeno odgovornostjo (d.o.o.), gospodarsko interesno združenje in s.p..

Marija Rogan iz SPOT točke svetuje vsem, ki so v fazi registracije podjetja, da:  »Odgovorijo na naslednja vprašanja: Kakšno dolgoročno rast podjetja želimo, kakšno odgovornost je podjetnik pripravljen prevzeti do poslovnih obveznosti, kakšen bo način vodenja poslovnih dokumentov, plačevanje davkov in prispevkov ter način izplačevanja dobička.« Marija Rogan Šik svetuje tudi finančno simulacijo.

 

Mevlja 1

Slika: dr. Bojan Mevlja, direktor Središča Rotunda

»Marsikdo, ko sliši za socialno podjetništvo, si predstavlja, da gre za prostovoljcev, ki delajo zastonj.«

Socialno podjetništvo je predstavil dr. Bojan Mevlja, direktor Središča Rotunda, ki pravi, da: »Marsikdo, ko sliši za socialno podjetništvo, si predstavlja, da gre za prostovoljcev, ki delajo zastonj. Moto socialnega podjetništva je sicer res Zadovoljuj potrebe, rešuj probleme in spreminjal boš svet.«  

Socialno podjetništvo je torej oblika podjetništva, ki predstavlja inovativen način reševanja socialnih problemov z uporabo podjetniških veščin. Temelji na demokratičnih načelih, deluje pa po načelih neprofitnosti. Dr. Mevlja dodaja, da je: »Eden od ciljev razvijati nove možnosti zaposlovanja, zagotavljali dodatna delovna mesta ter socialno in poklicno reintegracijo ranljivih skupin ljudi.«

Status socialnega podjetja lahko pridobijo različne pravne osebe kot so društvo, zveza društev, zavod, ustanova, d.o.o.. Ni pa to posebna statusno pravna oblika.

Najbolj znani socialni podjetniki na Svetu: Maria Montesori, Jamie Oliver, Muhammad Yunus,…

Na UIP-u obljubljajo še več delavnic z zanimivimi vsebinami, ki bodo pripomogle k lažjemu in suverenejšemu nastopu na trgu. Obiščite njihovo spletno stran www.uip.si za več informacij.

»PESTRO POLETJE ZA UNIVERZITETNI INKUBATOR PRIMORSKE«

UIP - Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske (v nadaljevanju UIP) ne počiva niti v vročih poletnih mesecih. Po lanski zelo uspešni sezoni, ko so zabeležili veliko pomembnih uspehov  svojih mentorirancev in inkubiranih start-up podjetij, nadaljujejo z usposabljanji mladih in manj mladih s podjetniško žilico.

 

V  sodelovanju z Agencijo SPIRIT in ostalimi partnerji, so v prvi polovici maja, že 13. leto zapovrstjo povabili vse inovativne podjetnike in potencialne podjetnike vseh starosti, da se prijavijo na natečaj za najboljšo podjetniško idejo “Podjetna Primorska 2019”. Do 15.5.2019 se jih je prijavilo več kot 20, v finale pa se je za zdaj uspelo prebiti 12-im podjetniškim skupinam in posameznikom. Ob tem velja omeniti, da se lahko Start-up podjetniki, ki imajo podjetje mlajše od treh let, še vedno lahko prijavijo na natečaj z nagradnim skladom 30.000 eur. Prijave v kategoriji Start-up Accelerator Navigator ostajajo odprte do 30. avgusta 2019.

 

Prvi finalisti so sicer že zavihali rokave in pričeli z delom. Na delavnicah, ki jih je za njih organiziral UIP, so do zdaj že osvojili znanja iz pitchanja (predstavitve podjetniške ideje pred strokovno komisijo, investitorji in ne nazadnje kupci), bolje so spoznali programsko okolje Mikrobiz za pripravo finančnega načrta, podjetniško načrtovanje, odkrili so pomen optimizacije spletne strani, tokrat pa je bila na vrsti  komunikacijska strategija.

Program dogodka je bil usmerjen v ozaveščanje udeležencev o programu »SIO 2018-2019, udeleženci dogodka pa so pridobili tako teoretična kot praktična izhodišča za pripravo osnovne komunikacijske strategije svoje znamke ali podjetja. Le-te je predstavil Marko Kotnik, direktor oglaševalske agencije  Sicirus, pridružil pa se mu je tudi Tilen Pajek z Radia Capris.

MK in udelezenci

Slika: Marko Kotnik, direktor oglaševalske agencije Sicirus

Marko Kotnik je človek, ki ljubi izzive. Ves čas na preži za novimi idejami in strategijami, ki dajejo želene rezultate. Je velik zagovornik podjetništva. S svojim zgledom, marljivostjo in razmišljanjem izven konvencionalnih okvirov je človek, ki piše zgodbe, o katerih se govori – zgodbe o uspehu. Svoje ideje razvija pod blagovno znamko OK marketing. Sodeloval je z Radiem Morje, Radiem Capris, podjetjem Spinalis, Tehno market, Calzedonia, Slovenska postelja, Reward Hero,…Zaplaval pa je tudi v glasbene vode kot manager skupine Elvis Jackson, reperja Drill-a in ostalih. Piše tudi svoj blog, ki ga najdete na www.markokotnik.com.

 

MK

Slika: Marko Kotnik med predavanjem

Podjetnik, z aktivnimi 15 letnimi izkušnjami, je opazil, da »nekateri podjetniki premalo denarja in časa posvetijo komunikaciji in prodaji storitve. Ne zavedajo se, da nista dovolj le kvalitetna storitev ali produkt, temveč prava predstavitev, ob pravem času in pravim ljudem

Na vprašanje kako se začne strategija, je suvereno odgovoril: »Preprosto. Na podlagi raziskave trga in višine sredstev na razpolago.« Vsak medij ima svojo ciljno publiko in razporejanje informacij. O družabnih omrežjih pravi: »Instagram je za mlajšo populacijo. Objave so smiselne le, če imamo zares dobre fotografije vezane na turizem, kulinariko,…Facebooka se poslužimo, ko želimo nagovoriti starejše od 23 let. Tako pri Instagramu kot pri Facebooku sta pomembna taganje ljudi ali strani in hashtag-i ali ključniki. Snapchat je specifičen. Navadno se komunicira, ko želimo nekaj hipno sporočiti. Npr. dnevne akcije. Twitter je družabno omrežje za mikro-bloganje.« Po njegovem mnenju igra pri tem veliko in pomembno vlogo tudi direktna prodaja – pojavnost na sejmih, telefonska prodaja, email prodaja,…

»Ko delate oglas, mora le-ta izstopati. Komunikacija mora biti direktna in jasna. Izpostavite bistvo. Na koncu vsake komunikacije mora biti Call to action ali Klic k akciji.«

Tilen

Slika: Tilen Pajek, Radio Capris

S Kotnikom se je strinjal Tilen Pajek z Radia Capris, ki je v zadnjih letih opazil, da : »se radio ne več samo posluša ampak tudi gleda.  Radijski program in oglaševanje smo zato dopolnili z objavami na družabnih omrežjih in se s tem še dodatno približali potrošnikom.« Zaznava oglasnih sporočil ostaja še vedno največja med vožnjo v službo ali obratno na poti domov. O dolžini oglasov pa pravi: »Če so oglasi kratki, razumljivi, se jih lažje zazna in sledi.« Trend je tudi uporaba narečja v oblikovanju oglasov. »Pri tem ima poslušalec občutek, da je voditelj njegov prijatelj.«

Na UIP-u obljubljajo, da bodo v naslednjih mesecih postregli še s kopico zelo zanimivih in koristnih delavnic, zato vas vabijo, da obiščete njihovo spletno stran www.uip.si ali Facebook profil kjer so objavljena vsa vabila na dogodke.

Lovoriko slovenskega startup leta 2019 je osvojilo podjetje Hurra Studios, SILEO med najboljših pet

Na letošnjem izboru slovenskega startupa leta je zmagalo podjetje Hurra Studios, ki ustvarja personializirane otroške knjige Mali junaki. Nagrajenca so razglasili minuli teden na zaključni prireditvi izbora, ki poteka v okviru startup in tehnološkega dogodka Podim v Mariboru kjer pa se je med najboljih pet uvrstilo tudi naše inkubirano startup podjetje SILEO.

Mali junaki foto PODIM

foto: PODIM

O MALIH JUNAKIH

Glavni produkt podjetja Hurra Studios je personalizirana otroška knjiga. Njena posebnost je, da lahko vsak uporabnik ob naročilu določi ime, spol in videz glavnega junaka (barvo oči, las, kože, obliko frizure, dodatke), določi vsebino in napiše posvetilo za prejemnika knjige. Vsaka knjiga je unikat.

knjige Mali junaki

 

To pa ni edini produkt podjetja, saj med 25 in 40 odstotkov naročil vsebuje tudi upscale produkte, kot so darilne škatle z igrami ter prihajajoči merchandisei. Do danes je ekipa Malih junakov osrečila več kot 600.000 otrok in njihov staršev, do konca leta pa pravijo, da se bo ta številka povzpela na 1,5 milijona.

Potrditev izdelka je podjetje pridobilo že na šestih trgih: v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Franciji, Nemčiji in ZDA. Trenutno se pripravljajo za naskok britanskega trga, Kanade in Avstralije. Podjetje ima svoj sedež v Ljubljani, kjer vsakodnevno ustvarja več kot sto posameznikov, za zadovoljstvo strank pa skrbi že več kot 250 sodelavcev. Hurra Studios sodeluje z več tujimi in domačimi partnerji.

SILEO MED NAJBOLJŠIH PET

V finalnem izboru startupa leta, v katerem so poleg Hurra Studios sodelovala še podjetja Ollo Audio, Hopalai, Lake in naše inkubirano startup podjetje ter zmagovalec natečaja Podjetna Primorska 2018 Sileo.

Sileo je razvilo prvi fotovoltaični strešnik, ki je kompatibilen s klasično opečnato različico strešnika stila »marsigliese«. Trend uporabe energije iz obnovljivih virov, med katerimi je tudi sončna energija, je v porastu. Razlogi za to so večja cenovna dostopnost, ekotrendi in želja po neodvisnosti. Za naložbo v solarne sisteme se vse pogosteje odločajo tudi lastniki hiš v starih mestnih središčih, ki morajo upoštevati urbanistične predpise. Ti pa postavitev klasičnih fotovoltaičnih panelov pogosto ne dovolijo. Sileo je s svojo rešitvijo trgu ponudil alternativo, ki je estetska in skoraj neopazna. Strešniki, ki so na voljo v več kot 200 barvah, so pravzaprav zasnovani kot gradbeni material in jih lahko vgradijo tako električarji kot tudi zidarji ali krovci. So standardne oblike in združljivi z istim modelom v terakoti, ki je na trgu prisoten že desetletja, vendar za polovico lažji. Na streho so priviti in posledično odporni proti vetru, snegu, točo, po njih pa se lahko tudi hodi v primeru vzdrževalnih del. Prvo in še danes delujočo streho so postavili leta 2011 v Italiji v Torinu. Vsi njihovi dosedanji kupci (iz javnega in zasebnega sektorja) so v Italiji. Z njihovimi strešniki se izognemo krajinskim arhitekturnim in estetskim omejitvam. Prav tako jih rešujejo strehe stavb v zgodovinskih središčih in objektih pod okriljem kulturne dediščine. Ekipa Silea je na startup tekmovanju Podjetna Primorska 2018 osvojila prvo mesto kot najbolj inovativen produkt leta. Kot eno izmed sedmih startup podjetij so bil izbrani med več kot 400 prijavljenimi podjetji za sodelovanje v programu ABC Acceleratorja iz Ljubljane in v sklopu tekmovanja Power Up aprila 2019 v Ljubljani osvojili drugo mesto na državnem tekmovanju.

O podjetju si lahko preberete tudi TUKAJ ali pa si preprosto ogledate spodnji video.

Sileo na Podimu    Sileo finalist

Foto: SILEO

 VIDEO:

Sileo video play

 

OCENJEVALNA KOMISIJA

V finalnem izboru startupa leta, je startup podjetja ocenjevala komisija, ki so jo sestavljali podjetniki, mentorji, vlagatelji in člani podpornih inštitucij, ki s svojim aktivnim delovanjem razvijajo slovenski startup ekosistem. Komisija je ocenjevala kandidate po štirih kriterijih, in sicer po uspešni potrditvi vrednosti produkta na trgu, pridobitvi investicij s strani domačih oziroma tujih investitorjev, kompetencah, predanosti, izkušenosti in organiziranosti ekipe ter po potencialu za hitro rast na tujih trgih.

 

 

Več prispevkov

  1. Coca-Colina priložnost za mlade
  2. SPOZNAVANJE PRIMEROV DOBRIH PRAKS NA TERENU: Bili smo v Šmarjah in Padni
  3. Slovenski podjetniški sklad objavlja nov vavčer in sicer: Vavčer za STATUSNO PREOBLIKOVANJE DRUŽB
  4. Evropska vesoljska agencija vabi k prijavi v ESA BIC Austria Inkubacijski program
  5. BO SILEO SLOVENSKI STARTUP LETA 2019?
  6. Podjetna Primorska 2019: Natečaj za najboljšo podjetniško idejo
  7. PODJETNA PRIMORSKA 2019 ZA VSE STAROSTI IN NOVOSTI: Imate inovativno podjetniško idejo? Sprejmite izziv in se prijavite na Podjetno Primorsko
  8. POD "STREŠNIKE" SPRAVILA ZMAGO NA PODJETNI PRIMORSKI 2018
  9. »PODJETNIŠKI LIFESTYLE VEČERI«
  10. NASA SPACE APPS CHALLENGE: EKIPA SLOVENCEV JE PREPRIČALA STROKOVNJAKE VESOLJSKE AGENCIJE NASA IN SE ZAPISALA MED NAJBOLJŠIH PET NA SVETU
  11. Na Radiu Koper gostili zmagovalce Podjetne Primorske 2018. Prisluhnite!
  12. Objava razpisa ECOTROPHELIA SLOVENIJA 2019
  13. TINA KRALJIČ: Umetnica, ki je osvojila Podjetno Primorsko 2018 v kategoriji start-up Optimist
  14. NA NAJVEČJEM START-UP NATEČAJU V REGIJI »PODJETNA PRIMORSKA 2018« SO NAGRADILI NAJBOLJŠE PODJETNIŠKE IDEJE
  15. POSTANI »UIP START-UP INVESTITOR«
  16. Kaj menijo kandidati za župane o zelenem in socialnem podjetništvu?
  17. NASA Space Apps Challenge - ZMAGOVALCI SO ZNANI
  18. NASA Space Apps Challenge - IZZIVI SO OBJAVLJENI
  19. DIGITAL DOCK KOPER
  20. JAVNI POZIV ZA IDEJNE PROJEKTE NA PODROČJU AGROŽIVILSTVA V LETU 2018
  21. NASA Space Apps Challenge 2018 v Kopru
  22. ITALIJANSKO STARTUP PODJETJE IŠČE PRIPRAVNIKA
  23. Univerzitetni inkubator Primorske uspešno do finančnih sredstev
  24. PODJETNA PRIMORSKA 2018 – Znani prvi finalisti, prijave za mlade podjetnike ostajajo odprte do 31. julija 2018
  25. PODJETNA PRIMORSKA 2018: NAGRADNI SKLAD V SKUPNI VREDNOSTI 37.000 EUROV ZA NAJBOLJ INOVATIVNE IDEJE
  26. Zmaga Primork na globalnem natečaju: Komisijo sta prepričali z biorazgradljivim Grončkom